Αναζήτηση:








Σε συνεργασία με:


 WIDTH=Καταρρέουν εταιρείες, πληρώνει ο πολίτης
Source: 24h.com.cy
28/07/2019

Παρά το γεγονός ότι τέτοια περιστατικά είχαμε ουκ ολίγα οι αρμόδιοι δεν κάνουν ουσιαστικά κάτι που να εξουδετερώνουν έναν τέτοιο κίνδυνο. Απουσιάζουν εντελώς προληπτικά μέτρα με αποτέλεσμα η εκ των υστέρων παρέμβαση του κράτους να θεωρείται περισσότερο από αναγκαία.

Τελευταία για παράδειγμα ακούγονται φωνές και ασκούνται πιέσεις στο κράτος να καλύψει οικονομικά άτομα που αγόρασαν σπίτια σε περιοχές που εκ των υστέρων αποδείχθηκαν ακατάλληλες για ανέγερση κτιρίων κι έτσι οι συγκεκριμένες κατοικίες κατέστησαν επικίνδυνες για κατοίκηση. Τέτοιες περιοχές είναι μεταξύ άλλων στο Πισσούρι και τα χωριά Άρμου και Τάλα στην Πάφο.

Άλλο τρανταχτό παράδειγμα που το κράτος υποχρεώθηκε να καλύψει ζημιές από κακές εταιρικές πρακτικές ήταν η περίπτωση της αεροπορικής εταιρείας COBALT AIR. Σε περίπου τρεις μήνες συμπληρώνεται ένας χρόνος από το κλείσιμο της εταιρείας όταν δηλαδή μια καθαρά ιδιωτική εταιρεία κατέρρευσε λόγω οικονομικών προβλημάτων. Μια εταιρεία που λειτουργούσε για 25 μήνες κατέρρευσε εν μια νυκτί χωρίς η Κυβέρνηση και οι εποπτικές αρχές και ασφαλώς ούτε η ίδια, να πάρουν προληπτικά μέτρα για ομαλό κλείσιμο. Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί επιβάτες της να εγκλωβιστούν σε διάφορες χώρες και προορισμούς, ενώ άλλοι που είχαν αγοράσει εισιτήρια έμειναν εκτεθειμένοι. Τότε ασκήθηκαν πιέσεις για κρατική παρέμβαση. Έτσι λήφθηκε απόφαση το κράτος, το κυπριακό.

Μόνο στην Κύπρο πληρώνει ο φορολογούμενος τις ζημιές και την ανεπάρκεια ιδιωτών, το δημόσιο δηλαδή, να καλύψει το κόστος επαναπατρισμού όσων επιβατών της COBALT έμειναν μετέωροι από την κατάρρευσή της. Και δεν ήταν λίγοι αλλά χιλιάδες επιβάτες, όπως προέκυψε και όπως αναφέρθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Το κόστος επαναπατρισμού των χιλιάδων αυτών ανθρώπων, το επωμίστηκε ο φορολογούμενος πολίτης, χωρίς να ευθύνεται και χωρίς να έχει οποιαδήποτε υποχρέωση. Αντίθετα κάποιοι άλλοι ιδιώτες, τα ταξιδιωτικά γραφεία που επιλέγηκαν από το Υπουργείο να διαχειριστούν τα αεροπορικά αυτά εισιτήρια επαναπατρισμού, να έχουν κέρδη εκατομμύρια.

Θέμα αρχής

Το ερώτημα που βασανιστικά προκύπτει και για την περίπτωση εκείνη αλλά και για άλλες παρόμοιες αλλά τίθεται και ως θέμα αρχής, είναι γιατί να πληρώνουμε τα σπασμένα μιας ιδιωτικής εταιρείας, που απέτυχε και έκλεισε; Δηλαδή δεν φτάνουν τα τόσα που πληρώσαμε, πληρώνουμε και θα πληρώνουμε, οι Κύπριοι φορολογούμενοι, για την κατάρρευση των τραπεζών, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια όσων δεν μπορούν ή και δεν θέλουν να πληρώσουν και στρατηγικά επιδίωξαν και ίσως καταφέρουν να μπουν σε κατηγορία καλυμμένων από σχέδιο που θα χαρίσει και επιχορηγήσει τέτοια δάνεια; Ή δεν αρκούν τα εκατομμύρια ευρώ ζημιές και αποζημιώσεις που δώσαμε για το κλείσιμο της Eurocypria και των Κυπριακών Αερογραμμών και ασφαλιστικής εταιρείας που αφέθηκε επίσης να χρεοκοπήσει;

Δέκα μήνες μετά το κλείσιμο της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας, αναπάντητο πέραν των πιο πάνω, παραμένει επιπρόσθετο ουσιαστικό ερώτημα για το οποίο επίσης ζητήθηκαν εξηγήσεις και έρευνα. Γιατί οι αρμόδιες αρχές της χώρας μας, που υποτίθεται ότι επόπτευαν, άφησαν μια κυπριακή αεροπορική εταιρεία να φθάσει ως εδώ, με τόσες ζημιές τόσων δεκάδων εκατομμυρίων και δεν την έθεσαν από καιρό σε κατάλληλο προγραμματισμό ή και ελεγχόμενο κλείσιμο, ώστε να μην καταλήξει όπως κατέληξε και απότομα να αναστείλει τις εργασίες της, με εκατοντάδες ταξιδιώτες-επιβάτες της, σε ουρές στα αεροδρόμια, ακόμα και σε αίθουσες επιβίβασης!

Ποιος φταίει, ποιος είχε την ευθύνη; Ζητήθηκε να διερευνηθεί το όλο θέμα, να αποδοθούν ευθύνες, να πληρώσουν αυτοί που πραγματικά είναι ένοχοι; Είναι καιρός να παύσει αυτή η πολιτεία να ανέχεται αποφάσεις που ως αποτέλεσμα έχουν κατά κανόνα να πληρώνουν οι αθώοι, φορολογούμενοι πολίτες, το κόστος των λαθών όλων αυτών των άλλων.

Ανάγκη ρύθμισης για μη επανάληψη του ίδιου φαινομένου Σε άλλα κράτη, που σέβονται τόσο την κρατική τους υπόσταση όσο και τους πολίτες τους, υιοθετούν άλλες διαδικασίες και πρακτικές. Όταν λοιπόν η βρετανική αεροπορική εταιρεία Monarch κατέρρευσε το 2017, περίπου 110.000 πελάτες μεταφέρθηκαν από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, με ειδικά ναυλωμένα αεροπλάνα, στη μεγαλύτερη επιχείρηση επαναπατρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου για ειρηνικούς σκοπούς. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου είχε τότε παρέμβει «για να φέρει σπίτι τους» επιβάτες του Ηνωμένου Βασιλείου, δεδομένου ότι η Monarch ήταν αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου, με κάλυψη από το σύστημα προστασίας ΑTOL που συνδέεται με το ταμείο ΑΤΤF (Ταμείο Αεροπορικών Ταξιδιών – Air Travel Trust Fund) που το χρηματοδοτεί.

Το σύστημα ATOL (Air Travel Organiser’s Licence), προστατεύει διά νόμου αεροπορικά πακέτα διακοπών που πωλούνται από ταξιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν άδεια στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα για τον σκοπό αυτό για κάθε αεροπορικό ταξίδι χρεώνεται ποσό 2,50 στερλινών που καταβάλλεται στο ταμείο ATTF ακριβώς γι’ αυτές τις έκτακτες καταστάσεις.

Το συνολικό κόστος της επιχείρησης επαναπατρισμού που προέκυψε από την κατάρρευση της Monarch ανήλθε τότε στα 60 εκ. στερλίνες, ποσό το οποίο καταβλήθηκε από το ταμείο ATTF. Στην Κύπρο όμως σε ανάλογες περιπτώσεις τα πληρώνει όλα ο φορολογούμενος πολίτης…

Επιτακτική ανάγκη για κατάλληλες ρυθμίσεις Είναι επιτακτική ανάγκη πλέον, όπως τονίστηκε αμέσως μετά το συμβάν με την COBALT, η κυπριακή πολιτεία, που καθυστέρησε τόσο, να ξυπνήσει, να ρυθμίσει το θέμα αυτό και όλα τα παρόμοια άλλα, με ανάλογο τρόπο όπως ρυθμίζονται στις πιο προχωρημένες στον κάθε τομέα ανεπτυγμένες χώρες. Έτσι οι φορολογούμενοι πολίτες δεν θα αισθάνονται ότι αδικούνται και πληρώνουν τις αμαρτίες άλλων. Να πάψει ο πολίτης, ο φορολογούμενος να πληρώνει τα σπασμένα από τις πράξεις και παραλείψεις, ανεύθυνων ή δήθεν υπεύθυνων αρμοδίων για τους οποίους δεν κοστίζει τίποτα η όποια ανευθυνότητα αφού αυτοί δεν πληρώνουν, αλλά ούτε καλούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ενώ προκαλούν τεράστιες ζημιές στο κράτος και στον πολίτη οι ίδιοι παραμένουν στις θέσεις χωρίς συνέπειες για τους ίδιους. Αντίθετα η κατ’ εξακολούθηση ανεπάρκεια και ανευθυνότητά τους υποχρεώνουν ξανά και ξανά, αθώους φορολογούμενους πολίτες, που δεν έφταιξαν σε τίποτα, να χρεώνονται για όλα, ακόμα και για την κατάρρευση ιδιωτικών εταιρειών… Ακολουθήστε μας και στο twitter

twitter-

Επικοινωνία: ldemertzis@aviationnews.gr


Δωρεάν εγγραφή στο ημερήσιο email.
E-Mail
 


H Εταιρεία ~ Επικοινωνία ~ Η Ομάδα ~ Γενικοί Όροι και Προϋποθέσεις Χρήσης

© aviationnews.gr - ® all rights reserved