WIDTH=Τρίτη αναθεώρηση της ΙΑΤΑ: 200 δισ. δολάρια χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρίες για να επιβιώσουν
Source: fmvoice
19/03/2020

Στα τέλη Φεβρουαρίου η εκτίμηση της ΙΑΤΑ για τις απώλειες του ταξιδιωτικού κλάδου σαν αποτέλεσμα της επιδημίας που έχει επηρεάσει τόσο τα επιβατικά όσο και τα εμπορικά ταξίδια ανερχόταν περίπου στα 30 δισ. δολάρια. Πριν λίγες ημέρες σε νέα επί τα χείρω αναθεώρηση των προβλέψεων της πολλαπλασίασε την εκτιμώμενη ζημιά στα 113 δισ. δολάρια. Και τελικά, με νέα, τρίτη, αναθεώρηση της ανέβασε περαιτέρω τον… λογαριασμό, υπολογίζοντας ότι ο παγκόσμιος αεροπορικός κλάδος θα χρειαστεί ενίσχυση της τάξεως των 200(!) δισ. δολαρίων για να αντέξει την κρίση.

Η κατάσταση είναι κυριολεκτικά δραματική, καθώς ο κόσμος έχει κυριολεκτικά κλειστεί στα σπίτια του για να προστατευτεί. Αποτέλεσμα αυτού οι αεροπορικές εταιρίες να καταργούν δρομολόγια, να καθηλώνουν αεροσκάφη στο έδαφος και να βάζουν μεγάλο μέρος του προσωπικού σε υποχρεωτικές άδειες.

Σε κάθε περίπτωση η όποια εξοικονόμηση των δαπανών δύσκολα θα βοηθήσει, καθώς υπολογίζεται ότι αρκετές –αν όχι οι περισσότερες- αεροπορικές εταιρίες θα… ξεμείνουν κυριολεκτικά από χρήματα μέσα σε ένα δίμηνο.

Οι νέες δυσοίωνες εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ ήρθαν σε συνέχεια του νέου κύματος περικοπών που ανακοίνωσαν πολλές εταιρίες τη Δευτέρα, περιλαμβάνοντας πλέον και απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων, καθώς πολλές κυβερνήσεις διεθνώς δρομολογούν κλείσιμο των συνόρων σε ξένους πολίτες.

Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε σε προχθεσινή έκθεσή του και ο διεθνής οίκος Moody’s, τοποθετώντας τις αεροπορικές εταιρίες ανάμεσα στους μεγαλύτερους χαμένους της κρίσης με αποτέλεσμα να αποφασίσει την άμεση υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της γερμανικής Lufthansa, της βρετανικής British Airways (και της μητρικής της IAG), όπως και της EasyJet.

Σύμφωνα με την Moody’s η «καμπάνα» της κρίσης θα είναι πιο βαριά για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι οι αμερικανικοί όμιλοι βρίσκονται σε πολύ καλύτερη κατάσταση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη Δευτέρα ο σύνδεσμος των αμερικανικών αεροπορικών εταιριών (που εκπροσωπεί μεταξύ άλλων την United, την Delta και την American) ανακοίνωσε την πρόθεση του να ζητήσει από την αμερικανική κυβέρνηση πακέτο στήριξης ύψους 50 δισ. δολαρίων, τόσο σε άμεση βοήθεια όσο και σε εγγυήσεις για την κάλυψη δανείων. Τα κονδύλια αυτά είναι ζωτικής σημασίας καθώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, οι περισσότερες αμερικανικές εταιρίες του κλάδου, με αυτό το ρυθμό απωλειών, θα ξεμείνουν από χρήματα μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και τα αμερικανικά αεροδρόμια που αντιμετωπίζουν απώλειες δισεκατομμυρίων και πρόκειται να υποβάλουν αίτηση για ομοσπονδιακή βοήθεια ύψους 10 δισ. δολαρίων. Αναλόγως αιμοδοσία από το αμερικανικό Δημόσιο έχει ζητήσει ο κολοσσός της Boeing.

Προκειμένου να ασκήσει πιέσεις προς την αμερικανική κυβέρνηση να κάνει δεκτά τα αιτήματα βοήθειας του κλάδου και να διασωθούν θέσεις εργασίας, οι σύνδεσμοι εργαζομένων αλλά και πιλότων των αμερικανικών εταιριών απέστειλαν επιστολές τόσο προς τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ όσο και τους επικεφαλής της Βουλής και της Γερουσίας. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι ΗΠΑ οδεύουν προς προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Ακολουθήστε μας και στο twitter

twitter-

Επικοινωνία: ldemertzis@aviationnews.gr




© 11aviation publications
® all rights reserved